امروزه بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات از کارکنان خود می خواهند که درک کاملی از زبان های برنامه نویسی برتر داشته باشند ، بیش از یک زبان. اگر شما فردی هستید که به دنبال پیشرفت در حرفه خود هستید و به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری هستید، این راهنمای مناسب برای شما خواهد بود.

شما باید چندین جنبه مانند تمایل به یادگیری، سطح دشواری، دانش موجود، دلیل شما برای یادگیری زبان های برنامه نویسی برتر و موارد دیگر را در نظر بگیرید. چه بخواهید گواهینامه برنامه نویسی دریافت کنید، چه بخواهید نحوه توسعه اپلیکیشن های موبایل را یاد بگیرید، باید بهترین زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. از طریق این وبلاگ، در مورد بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2022، پیش بینی حقوق سالانه و پیچیدگی آن صحبت خواهیم کرد.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2022
1. پایتون
یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی که امروزه استفاده می شود، پایتون به سرعت تبدیل به زبان انتخابی برای اکثر مبتدیان شده است. این به دلیل سهولت در خوانایی آن است. پایتون یک زبان برنامه نویسی رایگان و متن باز است و فرآیندهای یکپارچه سازی آسانی دارد. کاربر پسند است و دارای برنامه های دسکتاپ مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی است. Python را می توان در برنامه های مختلفی مانند تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی و بسته های انیمیشن مانند Autodesk، Inkscape و Blender استفاده کرد. بازی های ویدیویی مانند Vegas Trike و Civilization IV نیز با کمک برنامه نویسی پایتون ساخته می شوند. می تواند برای فرآیندهای کاربردی علمی و محاسباتی و همچنین سایت های محبوبی مانند یوتیوب، اینستاگرام، پینترست و غیره مفید باشد. طبق گفته های glassdoor، دستمزد سالانه یک توسعه دهنده پایتون نزدیک به 72500 دلار است.

2. جاوا
جاوا یک زبان برنامه نویسی چند ساله است که سال ها در صنعت نرم افزار استفاده می شود. این یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که شی گرا است و بدون توجه به پلتفرم قابل استفاده است. (به عنوان مثال، اندروید، iOS، ویندوز، مک و غیره). این به دلیل قابلیت Write Once, Run Anywhere (WORA) است. به همین دلیل، جاوا بر روی قابلیت های پلت فرم متقابل کار می کند. در حال حاضر 3 میلیارد دستگاه وجود دارد که برنامه هایی را اجرا می کنند که با جاوا ساخته شده اند. جاوا به طور گسترده در برنامه‌نویسی و توسعه وب استفاده می‌شود، همچنین در داده‌های بزرگ و در باطن سایت‌های محبوبی مانند توییتر، گوگل، آمازون و یوتیوب استفاده می‌شود. فریمورک های جدید جاوا مانند Hibernate و Spring وجود دارد. این فریم ورک ها همچنین در بین حرفه ای هایی که مایل به یادگیری زبان های برنامه نویسی هستند محبوب شده اند. در مقایسه با پایتون، یادگیری جاوا کمی پیچیده‌تر است، اما افراد حرفه‌ای که در کار با این زبان باتجربه هستند، تقاضای کار زیادی دارند. طبق گفته glassdoor، به‌عنوان یک توسعه‌دهنده جاوا، می‌توانید هر سال تا 79000 دلار درآمد کسب کنید.

3. کاتلین
یکی دیگر از زبان های همه منظوره، Kotlin در ابتدا توسط JetBrains در سال 2011 توسعه یافت. با این حال، اولین نسخه از Kotlin در سال 2016 منتشر شد و با زبان های برنامه نویسی کاربردی و جاوا سازگار است. Kotlin دارای چندین برنامه کاربردی است و می تواند برای برنامه های دسکتاپ، برنامه های کاربردی وب، برنامه های کاربردی اندروید و توسعه برنامه های سمت سرور نیز استفاده شود. چندین برنامه توسط گوگل مبتنی بر Kotlin هستند و شرکت هایی مانند PostMates و Coursera از Kotlin به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کنند. طبق گفته ziprecruiter، به عنوان یک توسعه دهنده Kotlin، می توانید میانگین حقوق 136000 دلار در سال دریافت کنید و تا 171500 دلار نیز افزایش پیدا کنید.

4. سویفت
سوئیفت در سال 2014 توسط اپل برای برنامه های لینوکس و مک توسعه یافت. Swift یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که در مقایسه با برخی از زبان های برنامه نویسی دیگر به مهارت های کدنویسی کمتری نیاز دارد. Swift را می توان با IBM Swift Sandbox و IBM Bluemix استفاده کرد و همچنین در مناطق محبوب مانند WordPress، Firefox، Mozilla و SoundCloud استفاده می شود. طبق گفته glassdoor، افراد حرفه ای با دانش برنامه نویسی در سوئیفت میانگین حقوق سالانه 96000 دلار دریافت می کنند.

5. سی شارپ
سی شارپ توسط مایکروسافت توسعه داده شد و در دهه 2000 به شهرت رسید و یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. خالق سی شارپ، اندرس هیلسبرگ، گفت که این زبان در مقایسه با جاوا بسیار شبیه C++ است. این یکی از قدرتمندترین زبان ها برای فریم ورک دات نت است و برای اندروید، iOS و ویندوز بهترین گزینه است زیرا از محصولات IDE، Microsoft Visual C++ کمک می گیرد. وب سایت های معروفی مانند دل، بینگ و ویژوال استودیو نیز از سی شارپ در باطن خود استفاده می کنند. طبق گفته های glassdoor، یک توسعه دهنده سی شارپ به طور متوسط ​​68500 دلار در سال درآمد دارد.

6. C و C++
ریشه زبان های برنامه نویسی مانند سی شارپ، جاوا و جاوا اسکریپت، سی یکی از قدیمی ترین زبان هایی است که معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری هستید، حتما باید C را یاد بگیرید زیرا پایه ای برای توسعه C++ نیز فراهم می کند. در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی از C و C++ به طور گسترده استفاده می شود.

C و C++ هر دو به عنوان زبان هایی با کارایی بالا در نظر گرفته می شوند و به طور گسترده در مناطقی که عملکرد بسیار مهم است، مانند محصولات تجاری استفاده می شود.